Fast aftale med psykologer

Min fætter driver en virksomhed, der i løbet af de sidste 8 år er vokset helt eksorbitant. Ham er vi stolte af i familien! Han startede for 8 år siden en lille butik, der vel nærmest kan kaldes en klon af 7Eleven og den traditionelle døgnkiosk. Men han formåede at gøre butikken til noget ganske særligt, og i dag driver han 14 i Danmark, 6 i Sverige og 4 i Norge! Sådan! Forleden overrasked ehan mig – som han i øvrigt ofte gør. Han fortalte mig, at han havde lavet en aftale med et firma om psykologhjælp i Skandinavien..

Hvad skal du med psykologhjælp?

Det var da det første, jeg spurgte ham om, og hans svar overraskede mig i første omgang. Han sagde: “Jeg har 24 butikker, og i disse tider er der desværre oftere og oftere røverier og andre voldelige hændelser i butikkerne. Mine medarbejdere skal ikke udsættes for nogen risiko for traumatisering, hvis jeg kan gøre noget for at undgå det. Derfor har jeg lavet den aftale, så de kan få lynhurtig hjælp, hvis uheldet er ude”.

Nå ja – det giver jo egentlig god mening. Faktisk er det ganske symptomatisk for min fætter at tænke på den måde. Det er via hans personalepleje og hans håndtering af mennesker generelt, at han ikke blot vokser i firmaet men også tjener gode penge.

Krisehjælp haster

I situationer hvor mennesker er udsatte for vold, røverier og den slags, er det faktisk meget vigtigt, at de meget hurtigt får adgang til krisehjælp. En hurtig hjælp med samtale kan i de fleste tilfælde helt fjerne de traumer og psykiske efterveer, der ellers plager mange, der har været udsatte for røverier eller blot været vidne til dem.

Hele konceptet bag Nordisk Krisekorps er faktisk interessant – en 24/7/365 adgang til et helt batteri af specialister, der kan håndtere selv de mest traumatiserende hændelser. Faktisk er der mere end blot det akutte beredskab i konceptet. Firmaet tilbyder en hel vifte af services, der spænder lige fra whistleblower ordninger over stressberedskab til support ved afskedigelsessamtaler og den slags.

Det er faktisk godt at se, at der i dag er en større bevidsthed i virksomhederne om, at det menneskelige aspekt er vigtigt. Hvad gør I i jeres virksomhed?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *