Ferie uden telefonproblemer

Hvem passer telefonen?

Sidste år var det min kone, der pressede på for, at vi skulle tage på to ugers ferie et sted langt væk. Hun sagde direkte til mig, at vi ganske enkelt var nødt til at rejse væk, for jeg var begyndt at vise lidt symptomer på stress, så det var faktisk udelukkende for min skyld, at hun pressede så hårdt på, at vi skulle tage på ferie.

Det gav jeg efter for, idet jeg godt selv kunne mærke, at jeg trængte til at holde en ferie, som i øvrigt ville blive den første i seks år. Siden jeg startede mit lille enkeltmandsfirma som arkitekt har jeg nemlig haft forrygende travlt hele tiden, så jeg havde indtil da ikke ment, at jeg kunne tillade mig at rejse væk på ferie.

Jeg lod min kone bestemme, hvor vi skulle tage hen, og hun valgte en to ugers charterferie til Rhodos, men desværre blev ferien ikke helt som håbet, for jeg brugte alt for meget tid på at snakke i min mobiltelefon med kunder, der ringede.

Så i år gav jeg efter for min kones krav om at finde en løsning, så jeg ikke skulle hænge i telefonen hele vores ferie. Så i god tid før vores rejse til Kreta kontaktede jeg et bureau, der tager sig af telefonpasning og den slags. Vi aftalte et lille møde, fordi bureauet gerne ville have lidt mere præcist at vide om, hvad mine ønsker var til deres indsats.

Det tænkte jeg lidt over på forhånd og besluttede mig for, at mit egentlige ønske var, at jeg helt skulle forskånes for telefonopkald i løbet af dagen, og så kunne jeg afsætte en halv times tid sent på eftermiddagen til at kigge nærmere på de vigtigste opkald.

Det var bureauet helt med på, og de tilbød mig en ordning med screening af telefonopkald, hvor bureauet sørgede for at filtrere de henvendelser fra, som det ikke var nødvendigt for mig at tage mig af i løbet af ferien.

Indehaveren af bureauet skitserede en række forskellige muligheder for mig. Blandt andet tilbød han en beskedservice og kontorservice, som gik ud på, at alle opkald til mig blev besvaret af bureauet, som så ville sende mig besked pr. sms eller mail, så jeg selv kunne tage stilling til, hvilke opkald jeg fandt det nødvendigt at respondere på, mens jeg var på ferie.

Det lød faktisk helt rigtigt i mine ører, og det endte med, at vi aftale en lille pakke af tjenester, som tilsammen reelt udgjorde en fuldgod receptionsservice, så jeg kunne undgå at skabe irritation hos mine kunder over, at jeg var bortrejst på ferie.

Vi måtte trække lidt tov om prisen, fordi jeg jo kun havde brug for assistancen i to uger, mens bureauet i prislisten udelukkende opererede med betaling pr. måned. Men det lykkedes os da at blive enige om en pris, som jeg i øvrigt synes var ganske fornuftig.

Og efter ferien erkender jeg, at udgiften var givet godt ud, for den service gav mig fred og ro til at holde rigtig ferie.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *